Самозвіт
директора ОЗО «Шиловецький ЗЗСО І – ІІІ ступенів»
за 2022/2023 навчальний рік
З огляду на виникнення нових викликів для системи освіти України в умовах воєнного стану протягом 2022/2023 н.р. діяльність закладу спрямовувалася на дотримання вимог законодавства України в частині забезпечення Державних гарантій у сфері освіти, забезпечення прав кожної дитини на освіту.
Ми завершили 2022-2023 н.р., складний, тривожний, воєнний, який приніс нам усім чимало викликів, незручностей. Разом з тим, він був ефективним і результативним.
У своїй роботі протягом 2022/2023 н.р. адміністрація ОЗО керувалися статутом ОЗО «Шиловецький ЗЗСО І – ІІІ ступенів», правилами внутрішнього трудового розпорядку, Конституція України, Закони «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), Концепція Нової української школи, Державний стандарт початкової загальної освітиДержавний стандарт базової і повної середньої освіти, Указ Президента України від 15.08.2022р. № 2500-ІХ «Про продовження строку дії введення воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 р. № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», постанова Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2»; постанови Головного державного санітарного лікаря України: від 25.08.2021 № 8 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), від 06.09.2022 № 10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), службової телеграми від 30 серпня 022 р. про рішення Ради оборони Чернівецької області від 12 серпня 2022 р. «Про окремі обмеження на території Чернівецької області в умовах правового режиму воєнного стану», розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, керуючись вимогами Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205 (зі змінами від 01.08.2022 № 1371), Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115, наказ Міністерства освіти і науки України від 07.01.2018 р. № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації», інструктивно-методичних матеріалів щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності, підготовлені Міністерством освіти і науки України (лист МОН від 11.07.2022 № 1/7707-22), Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16.04.2018 № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р за № 564/32016; наказ Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації № 172 від 31.08.2022р. « Про організацію освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році в умовах воєнного стану», законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу загальноосвітнього закладу загальної середньої освіти.
Головне завдання закладу освіти на сьогоднішній день полягає у вихованні високорозвиненої творчої особистості, яка б поєднувала в собі найкращі моральні якості.
Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність ОЗО «Шиловецький ЗЗСО І – ІІІ ступенів» спрямована на формування основних компетентностей, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.
- Забезпечення освітнього процесу та належної якості освіти
Освітній процес у 2022/2023 н. р. мав свої особливості : у зв’язку з епідемічною ситуацією, спричиненою поширенням коронавірусної інфекції СOVID-19 та у зв’язку з воєнним станом, освітній процес здійснювався за змішаною формою навчання (очна та дистанційна), двічі були внесені зміни в структуру навчального року, а саме – відмінили осінні та весняні канікули, продовживши зимові до місяця. В ОЗО були організовані: індивідуальна, сімейна, інклюзивна форми навчання. Учнів 4, 9 та 11 класів у 2022 р. було звільнено від здачі державної підсумкової атестації.
На початок 2022/2023 навчального року навчалося 358 учнів. Укомплектовано 20 класів, із середньою наповненістю 18 учнів. З них отримали: початкову середню освіту – 32, базову середню освіту – 39 та повну середню освіту 19 учнів. На індивідуальній формі навчання – 1 учень, на сімейній — 50, на інклюзивній – 7 учнів. Охоплено навчанням дітей 100%. За цей навчальний рік вибуло із закладу 6 учнів та прибуло 4, на кінець н.р. 356 учнів. Основна мета їх переходу: зміна місця проживання батьків. На 2023/2024 н.р. до 1 класу зараховано 31 травня 2023 року – 23 дітей.
Під час організації дистанційного навчання було забезпечено чітке дотримання нормативно-правових норм з цього питання. Використовувалися інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси для роботи в синхронному та асинхронному режимі (Google classroom, Google Meet, Zoom, Naurok, YouTube, веб-ресурси, розроблені педагогами, електронна пошта та Viber).
За рішенням педагогічної ради ОЗО «Шиловецький ЗЗСО І – ІІІ ступенів», у 1-2 класах здійснювалося вербальне оцінювання навчальних досягнень, а в 3-4 класах – рівневе оцінювання молодших школярів. Вкінці навчального року кожен учень початкових класів отримав свідоцтво досягнень, де зафіксовано сформованість наскрізних умінь та предметних компетентностей. Оцінки за І, ІІ семестри та річні у 5-11 класах виставлені об’єктивно, на підставі тематичних оцінок.
Рівень навчальних досягнень учнів: високий рівень мають учні 1- 11 класів – 76 учнів, достатній — 121 учень, середній — 128 учні, початковий — 37 учнів. Зазначу, що нагороджено Похвальними листами за високі досягнення – 57 учнів.
Хочу представити вашій увазі рейтинг класів ( високий + достатній рівень):
Рейтинг серед 1-4 класів
І місце — 4-Б ( Патраш І.Ю.) – 88,2%
ІІ місце -1-й (філія) (Семенюк Г.Д.) – 71,4%
ІІІ місце – 1-й (Мельничук Г.М. ) та 2-Б (Пелепець О.В.) по 68,4%
Рейтинг 5 — 11 класів
І- місце 6- А ( Боднарюк Т.Г.) – 70,6%
ІІ – місце 11 ( Тулюлюк С.О. ) – 63,2%
ІІІ- місце 6-Б (Карвацький І.С.) та 9-А ( Антонюк М.М.) – по 60%
Хочу зазначити, що у порівнянні з минулим 2022/2023 навчальним роком збільшилась кількість учнів, навчальні досягнення яких високого та достатнього рівнів на 13 дітей, проте збільшилася кількість учнів з початковим рівнем – з 28 на 37 учнів, а це означає, що індивідуальна робота з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень недостатня.
- Робота з обдарованими учнями.
У закладі створені відповідні умови для розвитку творчих здібностей кожного учня. Впровадження новітніх освітніх технологій навчання у системі загальної середньої освіти дозволяє виховувати обдаровану учнівську молодь, яка бере активну участь в олімпіадах, конкурсах, змаганнях. Наші учні ж здобули ряд перемог у різноманітних інтелектуальних, мистецьких, спортивних конкурсах, фестивалях, змаганнях. Проводились моніторингові дослідження рівня навчальних досліджень учнів з різних предметів. Досліджувалась участь учнів в різних конкурсах, олімпіадах; простежено результативність відповідно до рівня педагогічної майстерності вчителя.
Результативність учнів у ІІ –му, ІІІ-му етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад та мовних конкурсів імені Т.Шевченка та П.Яцика:
- Добринюк Даріна Русланівна (9-Б клас)
- І місце з фізики (вчитель – Андрійчук С.О.);
- І місце із зарубіжної літератури у ІІ етапі та ІІ місце у ІІІ етапі ( вчитель – Баланюк С.О.);
- ІІ місце з історії (вчитель – Скрипник О.С.);
- ІІІ місце з інформаційних технологій (вчитель – Стрільчук Я.І.);
- ІІІ місце з англійської мови (вчитель – Стрілець Л.О.);
- Чорна Анастасія Олегівна (10-й клас):
- ІІ місце з історії (вчитель – Кушнір Н.О.);
- ІІ місце з англійської мови ( вчитель – Стрілець Л.О.),
- Антонюк Михайло Олегович (8-А клас) — ІІ місце з фізики (вчитель – Стрільчук В.Б.);
- Андронатій Альбіна Михайлівна ( 11-й клас)
- ІІ місце з фізики ( вчитель – Андрійчук С.О.);
- ІІ місце з української мови ( вчитель – Кваснюк Л.С.);
- Маковейчук Аріна Віталіївна ( 8-А клас) — ІІ місце з англійської мови (вчитель – Стрілець Л.О.);
- Нігай Ангеліна Петрівна ( 11-й клас) — ІІІ місце з англійської мови (вчитель – Стрілець Л.О.);
- Глухой Іван Олександрович ( 6-А клас) — ІІ місце з математики (вчитель – Тулюлюк С.О.);
- Тулюлюк Віталіна Олександрівна (8-А клас) — ІІІ місце з математики (вчитель – Олійник А.М.);
- Танасьєва Світлана Іванівна (9-Б клас) – І місце з біології (вчитель –Танасьєва В. В.);
- Боднарюк Ілля Едуардович (9-А клас):
- ІІ місце з хімії (вчитель – Боднарюк Т.Г.);
- ІІІ місце з математики (вчитель – Шикірінська С.Б.);
- Боднарюк Артем Едуардович ( 11-й клас):
- І місце з хімії ( вчитель Боднарюк Т.Г.);
- ІІ місце з біології ( вчитель – Танасьєва В.В.);
- Глухой Анастасія Віталіївна (11-й клас) — ІІІ місце із зарубіжної літератури ( вчитель – Баланюк С.О.);
- Костенчуку Юрій Олександрович (10-й клас) – І місце з трудового навчання (технології) у ІІ етапі та ІІ місце у ІІІ етапі (вчитель Карвацький І.С.);
- Жейлик Станіслав Романович ( 11 — й клас ) – ІІ місце з трудового навчання (технології) (вчитель Карвацький І.С.);
- Сергієв Максим Миколайович (8-А клас) — ІІ місце з трудового навчання (технології) (вчитель Карвацький І.С.);
- Олійник Вадим Олегович (9-А клас) –ІІІ місце з трудового навчання (технології) (вчитель Карвацький І.С.);
- Кітелюк Анна Анатоліївна (8-А клас) — І місце з трудового навчання (обслуговуюча праця) (вчитель Катеренчук В.М.);
- Александрова Аліна Сергіївна (9-А клас) – ІІІ місце з трудового навчання (обслуговуюча праця) (вчитель – Катеренчук В.М.).
Призери ІІ етапу ХХІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Чорна Анастасія | 10-й клас | І місце | |
Тодорчук Владислава | 4-А клас | ІІ місце | |
Гімчинська Людмила | 5-Б клас | ІІ місце | |
Бабин Даніела | 7-й клас | ІІ місце | |
Андронатій Альбіна | 11-й клас | ІІ місце | |
Глухой Каріна | 3-й клас | ІІІ місце | |
Горченко Вадим | 4-Б клас | ІІІ місце | |
Добринюк Даріна | 9-Б клас | ІІІ місце |
Призери ІІ етапу ХIIІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка:
- Маковейчук Аріна — 8-А клас — І місце,
- Маковійчук Вікторія — 6-А клас — ІІ місце;
- Бабин Даніела 7 клас — ІІІ місце;
- Гімчинська Людмила — 5-Б клас — ІІІ місце;
- Добринюк Даріна- 9-Б клас — ІІІ місце.
Переважна більшість педагогів працювала творчо. З метою підвищення професійної компетентності вчителів у межах планування методичної роботи, а також для розвитку пізнавальної й творчої активності учнів в школі протягом навчального року проводилися предметні тижні.
У 2022/2023 навчальному році всі вчителі-предметники працювали за навчальними програмами. Кількісний та якісний стан виконання навчальних програм відмічено у моніторингових звітах. Результативність виконання навчальних програм визначається співставленням записів учителів в класних журналах із вимогами навчальних програм та у відповідності до календарного планування на 2022/20223 навчальний рік.
Кількісний аналіз участі в інших конкурсах:
- Всеукраїнський національно-патріотичний конкурс «Я козацького роду» — призових місць: І – 24, ІІ — 5;
- ІІІ Всеукраїнський відкритий марафон з української мови – І — 6, ІІ – 1, ІІІ – 2;
- Всеукраїнський конкурс «Безпека дорожнього руху» — І – 3,ІІ -1, ІІІ – 1;
- Інтернет олімпіада з навчальних предметів «Всеосвіта Осінь 2022, Зима, Весна 2023» — І – 5, ІІ – 17, ІІІ – 22;
- Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» — І — 16, ІІ – 46;
- ХV Всеукраїнська інтернет –олімпіада з навчальних предметів «На урок» — І – 87, ІІ — 48, ІІІ – 30;
- Міжнародний дистанційний конкурс з англійської мови «Олімпіс 2022 – Осіння сесія» — І -12, ІІ – 1, ІІІ – 4;
- Всеукраїнський конкурс з англійської мови «ГРИНВІЧ» — І – 5, ІІ -3;
- Всеукраїнський конкурс дитячої творчості «Мій домашній улюбленець» — І – 1, ІІ -1;
- Міжнародний фестиваль – конкурс «Гармонія» — Гран-прі;
- Міжнародний конкурс «Формула успіху – марафон талантів» — Гран-прі;
- Обласний конкурс «Світ проти насильства» — спец відзнака;
- Обласна онлайн-вікторина «Незалежність:виборена поколіннями і на поборена» — І -4;
- Міжнародний конкурс з інформатики та компʼютерного мислення «Бебрас» — І -32, ІІ – 61;
- Всеукраїнський конкурс Година Землі»- І – 1, ІІ – 5, ІІІ – 3;
- Міжнародний екологічний конкурс «Душа села» ( обласний етап) – І -1;
- Обласний конкурс експериментально-дослідницьких робіт з природознавства «Юний дослідник» (обласний етап) – ІІ- 1, ІІІ – 1;
- Всеукраїнський конкурс образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Світла Пасха – світлий рік» — І – 5, ІІ – 1, ІІІ – 2;
- «Змагаймось за нове життя» — ІІІ – 1;
- Всеукраїнський конкурс-есе національно-патріотичної тематики «Єднанням сильні» — І -2.
Як недолік – неучасть в міжнародному конкурсі «Левеня».
- Робота з кадрами.
Тільки творчий , згуртований, об’єднаний спільною метою колектив може сподіватися на майбутнє. На сьогоднішній день колектив складається з 49 основних педагогів: 7 — «вчителів –методистів» , 12 — «старших учителів», 28 — вищої категорія , 5 — першої категорії , 1- другої категорії , 10 — спеціалістів. Серед педагогів школи 82% мають вищу педагогічну освіту. Аналіз вікового складу педагогів засвідчує , що 4,2 % учителів — це педагоги віком до 30 років, 33,3 % — це педагоги до 40 років, 48 % — це учителі віком до 60 років, педагоги пенсійного віку – 14,5 %. Аналіз щодо стажу роботи учителів показує, що найбільше педагогів ( 59 %) зі стажем більше 20 років , 27,3% — до 20 років стажу, 11,4 % до 10 років, 2,3 % — до 3 років. Ці аналітичні дані дають змогу зробити висновок , що більшість педагогів з життєвим і професійним досвідом висококваліфіковані педагоги, майстри своєї справи. Колектив постійно поповнюється молодими спеціалістами, учителі намагаються піднімати свій професійний рівень. Школа забезпечена кадрами на 100%. Педагогічний колектив школи складається на 60% із своїх випускників. Це, на мою думку, результат цілеспрямованої роботи адміністрації школи на перспективу. Адже найпотужніший механізм вирішення кадрових питань – підготовка кадрів для школи з випускників самої школи.
- Методична робота
У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив школи працював над єдиною методичною проблемою: «Формування ключових компетентностей учнів на основі використання інноваційних форм роботи», для її реалізації тривав активний пошук нових форм і функціональних структур із підготовки вчителя в загальнометодичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах.
На початку навчального року було поновлено методичну раду закладу освіти у складі:
- Рябой Лариса Олександрівна – голова методичної ради ( заступник директора з навчально-виховної роботи);
- Мельничук Галина Миколаївна – секретар ( старший вчитель, вчитель початкових класів).
- Члени методичної ради:
- Шикірінська Світлана Борисівна – керівник школи становлення вчителя, вчитель-методист, вчитель математики;
- Стрільчук Людмила Мінівна – керівник міжшкільної методичної спільноти вчителів початкових класів 3-4 класів;
- Карвацький Ігор Станіславович – керівник міжшкільної методичної спільноти вчителів трудового навчання;
- Андрійчук Сергій Олександрович – керівник міжшкільної методичної спільноти вчителів фізики;
- Паращук Ганна Миколаївна – відповідає за збереження методичної літератури та журналів, складає каталог методичної літератури, вчитель української мови та літератури, вчитель-методист;
- Галичанська Інга Борисівна –соціальний педагог, голова профкому;
- Танасьєва Віта Василівна – заступник директора з виховної роботи, відповідає за роботу методичного об´єднання класних керівників;
- Баланюк Сніжана Миколаївна – вчитель зарубіжної літератури, вчитель-методист;
- Стрільчук Яна Іванівна — завідуюча шкільної бібліотеки.
Були проведені п´ять засідань згідно плану методичної ради .
Головними напрямами методичної роботи в цьому навчальному році були:
- Забезпечення професійною інформацією.
- Підтримка інноваційної діяльності вчителів.
- Розвиток творчих здібностей учнів.
- Підтримка в підготовці до атестації.
- Організація підвищення кваліфікації вчителів.
- Узагальнення і поширення досвіду на територіальному та обласному рівні.
Система внутрішкільної науково-методичної роботи у 2022/2023 навчальному році реалізовувалася через колективні та індивідуальні форми.
В індивідуальній формі роботи домінували співбесіди з педагогами з питань організації науково-дослідницької роботи, моніторинг за результатами навчально-методичної діяльності педагогів, робота над створенням власних методик, алгоритмів для організації діяльності учнів, планування науково-методичної діяльності на 2022/2023 навчальний рік відповідно до програми реалізації науково-методичної проблеми.
Планомірній роботі над науково-методичною проблемою школи підпорядковано масові форми науково-методичної роботи: засідання педагогічної ради, психолого-педагогічні консиліуми, науково-методичні семінари.
Тематика масових методичних заходів коригувалася відповідно до педагогічної діагностики колективу школи. Ефективними були засідання педагогічної ради: «Про стан впровадження здоров’язберігаючих технологій в школі», «Про стан Захист України в школі», «Про стан роботи навчального закладу з профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків».
Проводилися психолого-педагогічні семінари та консиліуми:
- «Стратегія допомоги дітям у стресових умовах» (17.10.2022)
- «Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі» (21.11.2022).
- «Формування готовності вчителя до інноваційної діяльності в НУШ (12.12.2022)
- Семінар-практикум. «Профілактика емоційного вигорання в педагогів» (25.01.2023)
- Психолого-педагогічний семінар. «Про організацію інклюзивного навчання в освітньому закладі з урахуванням рівнів підтримки та освітніх труднощів дітей з ООП» (28.02.2023 )
- Семінар –тренінг. «Профілактика конфліктів у підлітковому віці».
(06.04.2023)
Проведено відкриті засідання міжшкільних методичних спільнот вчителів історії : «Організація та проведення з уроку історії», вчителів Захист України : «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді під час викладання Захист України», вчителів початкових класів (3-4 класи): «Формування критичного мислення», практичних психологів і соціальних педагогів : «Позитив дорога до успіху», вчителів зарубіжної літератури урок на тему: «Ідея радості життя у творі Е.Портер «Полліанна».
У 2022/2023 навчальному році у конкурсі «Учитель року» в номінації «Початкова школа» Гончар Ольга Сергіївна стала призером ІІ етапу конкурсу, де посіла ІІ призове місце.
Відповідно до Законів України « Про освіту», «Про загальну середню освіту» та з метою чіткої організації роботи з молодими, малодосвідченими вчителями, спрямованої на підвищення рівня їхньої психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової й методичної підготовки та для якісного вивчення передового передового досвіду у 2022/2023 навчальному році було продовжено роботу «Школи становлення вчителя» (керівник Шикірінська С.Б.), при якій працюють підрозділи: «Робота з молодими вчителями» (керівник Тулюлюк О.В.), «Робота з малодосвідченими вчителями», (керівник Карвацький І.С.), «Передовий педагогічний досвід», (керівник Тулюлюк С.О.), «Робота групи по вирішенню ситуативних та педагогічних проблем, що виникають у вчителів школи» (керівник Галичанська І.Б.)
Проводились моніторингові дослідження рівня навчальних досліджень учнів з різних предметів. Досліджувалась участь учнів в різних конкурсах, олімпіадах; простежено результативність відповідно до рівня педагогічної майстерності вчителя.
На високому методичному рівні працює у школі психологічна служба: Антонюк М. М. – практичний психолог, Галичанська І. Б. — соціальний педагог. Робота психологічної служби в школі побудована на тісній співпраці вчителя, учня і його родини. Системний підхід у роботі з батьками містить такі напрями роботи: психологічна просвіта, діагностика, консультація, корекція.
Протягом навчального року особлива увага адміністрації ОЗО приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.
Курсову перепідготовку за 2022/2023 навчальний рік здійснили 49 вчителів при Чернівецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти , де підтвердили свої знання на високому методичному фаховому рівні (очно-дистанційна форма проведення).
Стимулом для підвищення професійної майстерності педагогічних кадрів стала атестація педагогічних працівників — пройшли чергову атестацію 9 учителів. Всього за результатами атестації підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» — 5-м вчителям, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» — 1, «спеціаліст І категорії» — 1-му, кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії – 1.
Учителі нашого закладу постійно працюють над своїм фаховим самовдосконаленням. Хочу відмітити Баланюк Сніжану Олександрівну, вчителя зарубіжної літератури, у вересні 2022 року Інститутом післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області розглянуто та схвалено розроблений нею навчально- методичний посібник для учителів зарубіжної літератури 5 класу ««Багаторівневе опитування на уроках зарубіжної літератури, як шлях до ефективного навчання та оцінювання в умовах НУШ».
- Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Особлива увага приділяється формуванню безпекових компетенцій в умовах війни. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу в закладі освіти проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації освітнього процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем директора ОЗО. З працівниками закладу освіти постійно проводяться відповідні інструктажі з охорони праці, які фіксуються в журналах реєстрації інструктажів з питань охорони праці. Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводяться з учнями закладу. Класні керівники ведуть журнали реєстрації інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, в яких фіксують проведення вступного, первинного та цільових інструктажів; починаючи з 9-го класу учні розписуються в журналі інструктажів. Кожна класна кімната, кабінет, спортивна зала має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Протягом року травмування серед здобувачів освіти не було. Впродовж року класними керівниками проводились бесіди з питань попередження травматизму серед учнів, були проаналізовані випадки побутового травматизму, питання травмування розглянуто на нарадах при директорові та на засіданнях педрад. Було проведено тижні безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху, школа брала активну участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі». Упродовж навчального року додатково проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх, зимових і літніх канікул, проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності і охорони праці під час проведення екскурсій, відвідування театрів, участі у спортивних заходах. Напередодні літніх канікул з учнями проведені первинні інструктажі з питань запобігання дитячому травматизму. Серед учнів та їх батьків проведено також роз’яснювальну роботу щодо обмеження часу перебування на сонці, шляхів запобігання сонячних та теплових ударів, дотримання правил поведінки на воді, забезпечення необхідного для здоров‘я дитини водного балансу тощо. Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації і дотримуються їх. У в школі встановлено тривожну кнопку. Приміщення школи забезпечені первинними засобами пожежогасіння. У закладі освіти на І та ІІ поверхах розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Для попередження виникнення надзвичайних ситуацій в осінньозимовій період перевіряється температурний режим, дотримується енергозберігаючий режим роботи школи, перед зимовим сезоном перевіряється система опалення, постійно ведеться очистка від снігу території школи, попередження травм при падінні (посипається сумішшю від льодяної корки).
Формування ключових та стійких компетенцій у дітей про безпечну поведінку у час війни та після її завершення – одне з головних завдань батьків та освітян. З 24 лютого 2022 року питання безпеки вийшло на інший рівень. Нині воєнні ризики є частиною життя, тому маємо бути готовими захистити себе і дітей. Діти потребують зараз особливої турботи та уваги. Через невеликий життєвий досвід і особливості дитячої психіки їм загрожує більше небезпек — фізичних та психоемоційних — ніж дорослим. У даний час важливо зберегти найцінніше – наших дітей, для яких дуже важливо відчувати безпеку. А безпека під час війни починається з обізнаності. Війна змушує змінювати звичну поведінку: щохвилини може бути повітряна тривога, яку ми не можемо контролювати. Саме тому важливо розвинути нові навички, сформувати стійкі компетенції поведінки дітей під час перебування на вулиці або вдома.
- Виховна робота.
В 2022-2023 навчальному році виховна робота в закладі освіти була спланована відповідно до реалізації Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Декларацію прав дитини, постанова Кабінету Міністрів № 453 від 30.05.2018 «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини», програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів, указів Президента України «Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій бездоглядності» та «Національній стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у НУШ» № 195 від 25.05.2020 року, Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р, розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.04.2021№ 366 «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року», наказу МОН
від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу МОН України від 16.06.2015 № 641», листа МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», листа МОН України від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.».
В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання — об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури. Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, який охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить класним керівникам. Єдність навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу. Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва в освітньому процесі. Успіх виховного процесу залежить від відносин між педагогом та здобувачем освіти, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.
Питання про стан виховної роботи у нашому закладі освіти постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах, методичній комісії класних керівників, загальношкільних зборах та конференціях і відображається у відповідних наказах. Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив закладу освіти орієнтуються на нормативно — правову базу з питань виховної роботи. Для їх реалізації в закладі освіти був розроблений план виховної роботи освітнього закладу, який є додатком до річного плану та плани виховної роботи класних керівників. В організації освітнього процесу в умовах воєнного стану настала потреба іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи, про що сказано в методичних рекомендаціях щодо організації виховної роботи в закладах освіти в 2022-2023 навчальних роках (лист МОН № 1/9105-22 від 10.08.2022). Основним цільовим напрямом стало забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. Виходячи з цього основними напрямками та завданнями виховної роботи у 2022-2023 навчальному році були:
— надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки та формування поведінки правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, навчити правилам збереження здоров’я, життя свого, оточуючих в разі бойових дій;
— надання психологічної підтримки, забезпечення психолого-педагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;
— протидія булінгу, запобігання домашньому насильству, запобігання та протидія торгівлі людьми.
— профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки
— сприяння розвитку учнівського самоврядування
— сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;
— формування рис і якостей «українця-переможця» у війні російської федерації проти України: — моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;
— протидія ворожій пропаганді, віра в перемогу, підтримання власного емоційного ресурсу;
— здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
— співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.
В основу діяльності закладу освіти покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання. З ціллю організації зайнятості здобувачів освіти, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учнів, розумового естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.
На початку навчального року здобувачів освіти ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти, проінформували про поведінку під час воєнного стану, карантину, використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв тощо.
У закладі освіти оприлюднено правила поведінки, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та намагаються їх дотримуватися.
Одним із напрямів роботи в умовах воєнного стану, постійних воєнних загроз було надання здобувачам освіти знань з основ безпеки, ознайомлення їх з важливими для збереження здоров’я та життя правилами дій в певних ситуаціях. З цією метою в закладі освіти розроблено та розповсюджено буклети серед здобувачів освіти та їх батьків «Алгоритм дій учасників освітнього процесу на випадок загрози виникнення терористичного акту шляхом мінування та одночасної загрози нанесення ракетного або повітряного удару». З метою проведення цілеспрямованої профілактичної роботи серед учасників освітнього процесу з питань безпеки життєдіяльності, підвищення рівня інформаційно-роз’яснювальної діяльності з виховання поважного ставлення до безпеки і здоров’я людини як основи для реалізації успішного життя, опанування навичок безпечної поведінки в умовах воєнного стану в закладі освіти проходили тиждень знань з безпеки життєдіяльності, тиждень безпеки дорожнього руху, тиждень безпечного інтернету, тиждень пожежної безпеки, тиждень безпеки дорожнього руху. Традиційно було проведено місячник «Увага! Діти на дорозі», місячник здорового способу життя.
З метою інформування учасників освітнього процесу щодо правил поведінки з вибухонебезпечними предметами; попередження нещасних випадків, викликаних потраплянням людини на міну, формування в здобувачів освіти якості свідомої особистості, попередження проявам паніки в небезпечних ситуаціях, надання допомоги для реальної оцінки ступеня небезпеки знахідки і наслідків результату некоректного з нею поводження в ліцеї проведено ряд заходів для учнів: «Бережи себе, бережи інших», «Обережно, міни!», «Якщо бачиш міну…», «Твоя безпека в твоїх руках», «Дивись під ноги», «Помічай, оминай, повідомляй!», «Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів». Для здобувачів освіти початкової ланки класні керівники організовують мульт перерви. Під час яких школярі залюбки переглядають мультсеріали «Пес Патрон» та «Безпека зВовком Діккі», мультфільм про захоплюючі історії з життя хлопчика Сашка та його кота Шкоді, які завдяки знанням правил мінної безпеки уникають усіх пасток підступних мін. Опрацьовано інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України».
Перед канікулами для здобувачів освіти провели інструктажі з безпеки життєдіяльності «Правила поведінки під час канікул», «Правила поведінки в побуті», на вулиці, з незнайомими предметами, під час надзвичайних ситуацій тощо. З батьками здобувачів освіти проведено бесіди «Безпечні канікули в умовах війни».
З метою виховання у підростаючого покоління базового поняття основ безпечного середовища, формування в здобувачів освіти здоров’язбережувальних компетентностей, знань правил пожежної, мінної безпеки та цивільного захисту, алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, надання домедичної допомоги.
Важливим завданням кожного освітнього закладу в умовах воєнного стану стала підтримка і надання здобувачам освіти допомоги в нормалізації та стабілізації психічного стану як через особистий прояв посиленої уваги, вияв любові до здобувачів освіти, так і звернень до практичного психолога для подальшої психологічної підтримки тих здобувачів освіти, які цього потребували. Психологом закладу освіти налагоджена взаємодія з учасниками освітнього процесу — проводилися консультування, здійснювалася інформаційна підтримка щодо джерел консультування, куди саме можна звернутися. Від того, наскільки сприятливим та безпечним є освітнє середовище, залежить формування особистості, виховання її якостей, оволодівання необхідними вміннями та навичками, які так потрібні в сучасному житті.
З метою виховання почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвитку вміння знаходити шляхи виходу зі складної ситуації, формування навиків відповідальної та безпечної поведінки і попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання будь-яких проявів насильства в ОЗО щорічно згідно річного плану роботи освітнього закладу та з метою привернення уваги громадськості до проблем попередження та подолання насильства в сім’ї, забезпечення рівних прав жінок та чоловіків, недопущення випадків насильства щодо дітей та підлітків в закладі освіти проходять акції «16 днів з протидії насилля» та «Синя стрічка квітня». З метою проведення роз’яснювальної та навчальної роботи серед здобувачів освіти щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії в закладі освіти проведено тиждень протидії торгівлі людьми.
У рамках відзначення Міжнародного дня толерантності практичним психологом була проведена година психолога. Головною метою якої було виховання дружніх відносини між дітьми та розвиток в дітей почуття емпатії, терпіння, доброти та поваги.
Із заявами до мене, як керівника закладу освіти, протягом 2022-2023 навчального року про факти булінгу ні здобувачі освіти, ні їх батьки не зверталися.
З метою підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу з питань безпеки в умовах дії воєнного стану в країні та відповідальності за вчинення неправовірних дій в ліцеї проведено просвітницьку роботу із здобувачами освіти та їх батьками, щодо відповідальності за вчинені протиправні учасників освітнього процесу під час дії режиму воєнного стану. Зокрема, проведено бесіди «Інформаційна безпека. Як не нашкодити своїм», «Обережно, ворожа атака!», тощо. Бесіди з батьками «Обов’язки та відповідальність батьків в умовах дії воєнного стану».
Реалізація завдань і змісту правового та превентивного виховання здобувачів освіти в закладі здійснюється передусім у процесі освітнього процесу. Вивчення гуманітарних предметів спрямоване на формування в них високих ідеалів, морально-правових якостей, непримиренності до аморальних явищ, правопорушень і злочинності. Дисципліни природничого циклу дають змогу торкнутися кола питань з різних галузей права, зокрема його нормативних актів щодо охорони природи, охорони праці, охорони здоров’я людини та ін.
Важлива роль у правовому та привентивному виховання здобувачів освіти належить курсам «Основи правознавства» та «Громадянська освіта» у процесі вивчення яких вони знайомляться з фундаментальними цінностями сучасного світу: демократія, свобода, повага гідності та прав людини, солідарність, що є базовою умовою демократичного розвитку суспільства та громадян, які володіють уміннями здійснювати зважений і раціональний вибір, критично мислити та аналізувати інформацію, розуміють роль і значення права, толерантно ставляться до думок інших, активно цікавляться суспільним, політичним та економічним життям з усіма галузями права, здобувають знання, вміння і навички в системному вигляді.
Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання Ради профілактики правопорушень, де розглядались питання відповідно плану та індивідуальні справи здобувачів освіти, які схильні до правопорушень. У закладі освіти систематично проводяться зустрічі з працівниками Патрульної поліції, які розповідають про права і обовязки учнів, заходи безпеки в умовах військового часу та правила техніки безпеки.
Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.
Національно-патріотичне виховання наскрізно пронизує весь освітній процес, базується на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни, охоплює всіх учасників освітнього процесу, сприяє формуванню у здобувачів освіти та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.
Педагогічні працівники постійно акцентували увагу на тому, що патріотизм — це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.
Учні ОЗО приймають активну участь в громадському житті закладу освіти і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, створення дитячих проектів, акцій.
За планом виховної роботи проводяться різноманітні заходи та форми роботи з реалізації Концепцій національно-патріотичного та громадянського виховання в закладі освіти, зокрема: заходи до Дня незалежності України; Дня партизанської слави, Дня захисника та захисниць України, Дня визволення України від фашистських загарбників, Дня Гідності і Свободи, Дня пам’яті жертв Голодомору, Дня збройних сил України, Дня вшанування захисників Донецького аеропорту Дня Соборності, Дня пам’яті жертв Голокосту, Дня пам’яті героїв, що полягли під Крутами, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня Героїв Небесної Сотні, Дня початку повномасштабного вторгнення росії на територію України, Дня єднання, Дня українського Добровольця, Дня початку антитерористичної операції на сході України, Дня визволення в’язнів нацистських концтаборів, Дня пам’ятi та примирення, Дня Героїв тощо. Всеукраїнська акція «Засвіти свічку», Акція пам’яті «Флешмоб пам’яті за загиблими унаслідок збройної агресії рф». Флешмоб #Мандруй Україною до Дня туризму, челендж «Хустку одягаю – перемогу закликаю» до Дня Української хустки, флешмоб на захист української мови «Без мови немає держави», флешмоб «Об’єднані Україною» (до Дня єднання), Флешмоб «Вишиванка – мій генетичний код» (до Дня Вишиванки), Моя родина унікальна (до Дня родини) тощо.
На жаль продовжено Стіну памяті «Герої нашого часу», де розміщено фото загиблих односельчан – випускників нашого закладу освіти Дмитра Ковереги та Олега Ніврянського.
Проведено конкурси малюнків та плакатів.
Організовано зустрічі з військовими Андрієм Антонюком, Олександром Роборчуком та Іваном Токарем та волонтером Володимиром Веселим.
Уроки звитяги по класах «Пам’ять заради майбутнього», «Сила нескорених!», «Перемога в ім’я життя», «Збройні сили України – захисники і опора країни», «Україна. Поступ свободи», «Мужність та відвага крізь віки», «Героїзм українських волонтерів», «Доброволець – герой сьогодення», «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення».
Заходи в рамках місячника громадського виховання, зокрема проведено годинаи спілкування по класах «Україна – серце Європи», волонтерські акції «Маскувальна сітка», «Зігрій захисника» «Смаколики для солдата», «Окопні свічки» «Ліпимо вареники для ЗСУ».
Заходи в рамках місячника військово-патріотичного виховання проведено тренінгове заняття «Надання невідкладної допомоги пораненому» за сприяння викладачів Чернівецького медичного фахового коледжу, військово-польові збори одинадцятикласників тощо.
Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії — це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.
Основними напрямами профорієнтаційної роботи із здобувачами освіти ліцею є:
— професійна просвіта,
— професійне виховання,
— професійна діагностика
— професійна консультація учнів.
Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам та практичному психологу закладу освіти. Вони протягом тривалого часу спостерігають за здобувачами освіти свого класу, вивчають їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактують з батьками, знають виховний потенціал кожної сім’ї. Це дає їм змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими, що виконують класні керівники є: зустрічі з колишніми випускниками, конференції, класні години, заняття в гуртках, факультативи, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у здобувачів освіти професійних інтересів.
Педагогічний колектив заздалегідь здійснив підготовчу роботу щодо проведення заходів Тижня профорієнтації: були призначені відповідальні особи, затверджені плани виховних заходів, забезпечений належний психолого-педагогічний супровід та інформаційна підтримка.
Педагогічний колектив опрацював методичні рекомендації УІРО щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які здійснюють профорієнтаційну роботу у закладах загальної середньої освіти, в тому числі з учнями з ООП. Протягом тижня педагоги допомагали старшокласникам обрати майбутню професію, а решті здобувачів освіти визначитись, яка із професій підходить їм найбільше та за якими спеціальностями майбутнє.
Класні керівники із здобувачами освіти 10-11 класів провели інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо світу професій та потреб сучасного ринку праці, розширення кругозору школярів щодо змісту і вимог професії до людини, значимості правильного вибору професії на подальше життя, ознайомили здобувачів освіти з основними правилами та типовими помилками при виборі професії.
Реалізація завдань виховної системи закладу відбувається за рахунок злагодженої співпраці педагогічного колективу, спланованої роботи педагога-організатора, класних керівників, класних колективів та батьків здобувачів освіти.
Велика увага приділяється плануванню і організації позаурочної навчально-виховної роботи з дітьми, підлітками в закладі освіти. Вивчення та врахування індивідуальних особливостей учнів сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок, самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку.
Основними напрямками роботи учнівського самоврядування в 2022-2023 навчальному році були:
— організація засідань активу та навчання активу;
— підвищення рівня вихованості учнів;
— залучення дітей до активної діяльності в позаурочний час;
— діяльність на засадах педагогіки партнерства;
— волонтерська діяльність.
Учнівське самоврядування ОЗО регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Закону «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту ОЗО. Основним принципом роботи учнівського самоврядування закладу освіти є: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо». Мета і завдання втілюються через різноманітні заходи: конкурси, проекти, виставки, спортивні змагання, інтелектуальні ігри тощо.
Заклад освіти розвивається і крокує в ногу з поступом життя, шукає нові шляхи оптимізації сучасного патріотичного виховання. Ми прагнемо забезпечити своїм вихованцям можливості розширення особистісних перспектив відповідно до демократичних тенденцій розвитку суспільства.
Незважаючи на воєнні загрози, карантинні обмеження, учнівське самоврядування продовжує активно працювати.Проводяться різноманітні шкільні конкурси, челенджі, флешмоби, квести, благодійні ярмарки, рейди-перевірки готовності здобувачів освіти до уроку, рейди-перевірки відвідування уроків, рейди-перевірки збереження шкільного майна, підручників тощо.
На виконання Указу Президента України №143 від 16 березня 2022 року «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України» лідери УС проводять щоденно о 9 годині 00 хвилин загальнонаціональну хвилину мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України.
Активно працює у закладі освіти методичне обʼєднання класних керівників. Протягом року всі класні керівники брали активну участь у роботі: збиралися на засідання для вирішення проблемних питань, проводили відкриті виховні заходи.
Центром виховної роботи є шкільна бібліотека. Систематично оформлювались тематичні інформаційні стенди, виставки, календар знаменних дат та святкових урочистостей.
Про хід і результати освітнього процесу батьки здобувачів освіти дізнаються через сайт закладу освіти та Фейсбук сторінку, які систематично наповнюються та оновлюються. Проводяться індивідуальні бесіди з батьками здобувачів освіти, які мають помітно знижений рівень успішності, батьківські збори.
Протягом року здобувачі освіти приймали участь у конкурсах територіальної громади та у конкурсах обласних, всеукраїнських та міжнародних, за що відзначені грамотами, подяками, дипломами та матеріальними подарунками. Приємно зазначити що за підсумками навчального року учні закладу освіти здобули більше 500 призових місць.
Підсумовуючи вищесказане, можна зазначити, що виховна діяльність у закладі освіти протягом 2022/2023 навчального року проводилася на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і педагогам, і здобувачам освіти, і їх батькам.
- Надання соціальної підтримки та допомоги дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки
На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в школі проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв`язків і партнерських відносин між сім`єю та школою. Робота зданого напрямку здійснювалась відповідно до річного плану роботи ОЗО, плану виховної роботи, плану роботи психологічної служби з організації соціального захисту дітей пільгових категорій.
На початку навчального року було підготовлено банк даних соціально незахищених категорій дітей, який у ході освітнього процесу змінюється та поновлюється в залежності від кількісного складу учнів кожної визначеної категорії. В школі у 2022/2023 навчальному році навчалися 74 дитини, які потребували особливої соціальної уваги та підтримки, а саме дітей-сиріт — 0, позбавлених батьківського піклування — 2, СЖО – 1, учнів з інвалідністю -1, дітей з багатодітних сімей — 50, дитина з малозабезпеченої сім’ї -3, дітей, потерпілих від наслідків Чорнобильської катастрофи — 0, дітей з сімей загиблих учасників АТО – 1 та дітей, батьки яких є учасниками АТО -16.
Постійно оновлювався банк даних дітей пільгових категорій. Ця робота проводилася на підставі відповідних документів класними керівниками та соціальним педагогом. Діти пільгових категорій відвідували гуртки та секції, брали активну участь в житті школи: в шкільних та класних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. Складені соціальні паспорти учнів пільгових категорій .
Громадське самоврядування в закладі освіти здійснюється на принципах, визначених частиною восьмою статті 70 Закону України «Про освіту». У закладі діють органи самоврядування працівників закладу освіти; органи учнівського самоврядування; органи батьківського самоврядування. До управління школою залучаються рада школи, загальношкільний батьківський комітет, учнівський парламент, профспілковий комітет. Школа співпрацює з громадськими та волонтерськими організаціями. Для формування гармонійно-розвинутої, високоосвіченої, соціально активної і національно свідомої особистості школа співпрацює з позашкільними закладами.
- Організація харчування та медичного обслуговування учнів і педагогічних працівників.
Якісне і здорове харчування дітей – одна із умов здоров’я, розвитку та успішного навчання дітей. Школа, в якій дитина проводить більшу частину свого часу, має дбати про забезпечення умов для якісного і здорового харчування, а також формувати в учнів стійкі навички здорового харчування. Завдання нашої школи – не лише створити належні умови для харчування, а й докласти зусиль, щоб дітям хотілося харчуватися у шкільній їдальні. Щоб створити у закладі умови для здорового, якісного харчування, адміністрація школи постійно контролює належний матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, засвідчення підписом керівника щоденного меню, щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до їдальні, умовами їх зберігання, дотримання термінів реалізації і технології виготовлення страв. Для реалізації умов здорового харчування в школі організований зручний режим харчування для всіх учнів школи, враховуючи кількість учнів, пропускну можливість їдальні та інші умови закладу, регулярно проводиться моніторинг стану справ у їдальні, запрошуються батьки до контролю за харчуванням у школі.
Цьогоріч школа повністю перейшла на чотиритижневе меню за Клопотенком. Учні більше споживають овочів і фруктів, натомість зменшено вживання цукру, солі та хліба. Систематична робота проводиться з батьками, школярами та колективом школи про користь здорового збалансованого та поживного харчування. Проводиться регулярний моніторинг асортименту буфету.
У 2022/2023 н.р. безкоштовне харчування було організовано для 34 учнів пільгових категорій ОЗО та 9 учнів та 3 вихованців ЗДО філії, також було організовано харчування для 14 учнів з розрахунку 50% від вартості, які харчуються в шкільній їдальні за рахунок видатків з сільського бюджету.
- Господарська діяльність
Кожне літо, за відповідним планом, готується школа до нового навчального року. Виконуються косметичні ремонти, є висновки державної продпромспожив служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл ДСНС, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.
Велику увагу приділяється оновленню та покращенню матеріально технічного забезпечення. Так в 2022-2023 н. р. за кошти ЮНІСЕФ придбано 5 інтерактивних дошок, які встановлено в ипредметних кабінетах. Створено кабінет швейної справи, обладнано ресурсну кімнату. Закуплено виробниче та технологічне обладнання для шкільного харчоблоку. Створене укриття в приміщенні подвійного призначення, укомплектовано клас безпеки. Оновлено кабінети історії та ЗУ.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду закладу освіти. Коридори школи поступово поповнюються новими сучасними стендами. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини та учнів приміщення та територія школи підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні. Проводиться скошування трави на газонах, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.
У діяльності школи забезпечується прозорість, відкритість, демократичність управління.
Важливою умовою успішної діяльності школи є чітке, конкретне планування освітнього процесу школи. Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботипедагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу.
- Робота із зверненнями громадян
У школі проводиться системна робота щодо забезпечення виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. У 2022/2023 навчальному році не було письмових звернень та більше 150 звернень було розглянуто під час особистого прийому громадян директором школи. Усі звернення, які надійшли, були вчасно розглянуті і про результати було повідомлено заявникам.
- Волонтерська діяльність у період війни
В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання — об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу національної та світової культури. І саме зараз усім нам, учасникам освітнього процесу, треба об’єднатися у солідарній дії. Вважаємо, що у цій непростій ситуації здобувачі освіти повинні навчитись проявляти себе, взявши за основу справжні цінності, що роблять людину людиною. Важлива чесна, вчасна й зрозуміла комунікація учасників освітнього процесу, виокремлення проблем та пропонування рішень для їх розв’язання.
Одним з методів налагодження такої комунікації є залучення учнів до волонтерської діяльності.
Життя доводить, що волонтерський рух для шкільної молоді є невичерпним джерелом можливості вчитися та сприяти розвитку солідарності, відповідальності, милосердя, толерантності.
Від початку війни в нашому закладі проводилось:
- виготовлення маскувальних сіток , окопних свічок для ЗСУ;
- збір та відправка гуманітарної допомоги військовим, жителям регіонів, де ведуться активні бойові дії, та ВПО.
- Листи, малюнки, дитячі подарунки для українських захисників;
- Участь вчителів-філологів у роботі розмовного клубу «Єдині» для внутрішньо переміщених осіб;
Щира подяка усім учасникам спільноти за участь у благодійних ярмарках та збору коштів на підтримку Збройних Сил України. Спільними зусиллями здобувачів освіти, батьків і учителів, а також громади села вдалося зібрати кошти на:
- амуніцію для захисників і захисниць;
- підсумків для аптечок та самих аптечок;
- 24000 – на придбання автомобіля для нашого односельчанина Руснака Андрія;
- комплектування посилок для воїнів, які перебувають у зоні бойових дій;
- матеріальна допомога сімям військових з нагоди відзначення дня захисника України та інше.
Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни — на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу. Маю честь керувати творчим, працездатним учительським колективом – надійними, досвідченими, сумлінними працівниками. Висловлюю всім вдячність за творчу і сумлінну працю. Сподіваюся, що набутий вами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну Практичну реалізацію завдань і викликів, які стоять перед нашою школою. Дякую усім за плідну роботу у 2022/2023 н.р. Щиро вдячний педагогічному колективу за щоденну наполегливу працю, творчість і винахідливість, за вклад кожного у виконання своїх обов’язків. Особливо хочу подякувати адміністрації, своїм заступникам за розуміння, підтримку, творчість, ініціативність, наполегливість. Наша спільна робота адміністрації, педагогів, учнів, батьків дала змогу нашій школі організувати освітній процес на належному рівні. І все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст і продовження. Ми повинні їм дати все найкраще, виховати їх добрими, розумними, і щасливими.
Отже, слід зазначити, що проведена робота в ОЗО «Шиловецький ЗЗСО І – ІІІ ступенів» в 2022/2023 навчальному році знаходиться на належному рівні. Головна увага приділялася формуванню громадянина – патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, зміцненню фізичного здоров’я дітей, розвитку творчих здібностей для задоволення морально-духовних запитів через участь урізноманітних конкурсно-ігрових програмах, святах, фестивалях, створенню сприятливого психологічного мікроклімату, створенню умов для задоволення соціальних проблем – залучення до активної творчої діяльності дітей всіх соціальних груп.
Основними завданнями 2023/2024 навчального року педагогічний колектив визначає:
1) Забезпечити безперебійний освітній процес та охоплення всіх дітей шкільного віку якісним навчанням з урахуванням попиту в освітніх послугах;
2) Створити умови для розвитку самомотивації творчості, інноваційної професійної діяльності педагогів;
3) Створити для кожної дитини ресурс її особистісного розвитку в контексті реалізації науково-методичної проблемної теми .
4) Здійснювати підтримку і педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами;
5) Підвищити результативність участі в предметних олімпіадах і конкурсі МАН на обласному рівні ;
6) Створити комфортні психолого-педагогічні умови для підвищення мотивації школярів для самореалізації та успіху.
7) Налагодити взаємодію з батьківською громадськістю щодо мотивації їхніх дітей до шкільної освіти;
8) Забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних вимог навчального закладу.